2021. évi Korányi díj átadása
A Vasúti Hidak Alapítvány kuratóriuma a 2021. évi rendkívüli Korányi díjat
Vörös Józsefnek
ítélte oda
A Hídépítő Vállalatnál 1964-ben technikusként kezdett el dolgozni, ahol sok érdekes munkával került kapcsolatba. Okleveles építőmérnöki diplomáját 1974-ben szerezte meg a Budapesti Műszaki Egyetem Építőmérnöki Karán. Ezt követően építésvezetői, fő-építésvezetői, majd főmérnöki beosztásban több nagy híd építését irányította:
Győri Duna-híd,
- Békés és Gyomaendrőd hidak,
- Bp. Boráros téri aluljáró,
- Csongrádi vasúti Tisza-híd
Szakmai munkájában a szabadon szerelt feszített vasbeton hidak építése dominált, technológiájuk kifejlesztéséért és az első sikeres alkalmazásáért (Kunszentmártoni Hármas- Körös-híd), 1978-ban megosztva, Állami Díj kitüntetésben részesült.
1983-tól többnyire tervezési feladatokat végzett VGM-ben, illetve a Hídépítő Vállalat Műszaki osztályán.
1991-ben került a MÁV Hídosztályára, 1993-tól a Hídgazdálkodási Divízió-, majd 2003-tól nyugdíjba vonulásáig, a Mérnöki Létesítmények Osztály vezetője. Munkássága alatt számos napjainkig is hatással bíró intézkedés született, a hidász előírások, szabályzatok korszerűsítésének kezdeményezője volt. Számos újnak mondható megoldást támogatott, a kialakításukban aktívan részt vett.
Munkája mellett a BME Mérnöktovábbképző több szaktanfolyamát is elvégezte. Jó kapcsolatokat ápolt szakérőkkel, tervezőkkel és kivitelezőkkel, munkatársaitól is elvárta az egységes vasúti hidász szemléletet. 2007-ben történt nyugdíjazását követően sem szakította meg a kapcsolatot a Hídosztály munkatársaival. A 2000-es évek elejétől vesz részt a Sínek Világa szerkesztőbizottsági munkájában, 2017-től pedig főszerkesztői feladatokat lát el. A színes, sokoldalú folyóirat honlapján valamennyi – az első 1958-ban megjelent számok is – elérhetők, hathatós tevékenysége eredményeként.
Munkája mellett folyamatosan oktatói tevékenységet látott/lát el (MÁV Baross Gábor Oktatási Központ, BME különböző képzésein, Debreceni Egyetem Építőmérnöki Kar).
Ezt követően a PREFLEX' 2008 Kft. ügyvezetőjeként uniós társfinanszírozással megvalósuló jelentős projektekben, nagyberuházások mérnöki feladataiban vesz részt.
Társadalmi- és szakmai szervezeti tevékenységét, elismeréseit felsorolni is sok lenne. A jelentősebbeket kiemelve: A „Közlekedésért” díjat 1999-ben vehette át a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi minisztertől, 2001-ben a KTE által alapított Jáky-díjat kapta meg. Szakmai- és tudományos tevékenysége, a vasúti közlekedés fejlesztése érdekében végzett munkája elismeréseként 2007-ben a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztje kitüntetésben részesült. 2018-ban vehette át a Magyar Tudományos Akadémia Mikó Imre életműdíját. Tagja a fib Magyar Tagozatának, ezen belül a Palotás-díj kuratóriumának. 2013-tól a Vasúti Hidak Alapítvány Kuratóriumi elnöke.
Külön ki kell emelni a vasúti hidász konferenciák meghonosítása majd rendszerbeállítása során végzett aktív tevékenységét, valamint a Vasúti Hidak Alapítványban végzett fáradhatatlan munkáját.
A vasúti hidakkal kapcsolatos több évtizedes kimagasló fejlesztési, oktatási és publikációs tevékenysége, valamint a Vasúti Hidak Alapítványban végzett kimagasló érdemeiért a rendkívüli Korányi-díjat a XI. Vasút Hidász Találkozó alkalmából vehette át Hajdúszoboszlón, 2021.szeptember 22-én, a Hotel Délibáb konferenciatermében. A díjat dr. Korányi László, Korányi professzor úr fia adta át.