A 2023. év szakmai nívódíj kitüntetettje:
Gáldi Tamás
Gáldi Tamás középfokú tanulmányait a budapesti Madách Imre Gimnáziumban végezte, majd tanulmányait a BME Építőmérnöki karán folytatta. A 2015-16-os tanévben a francia állam ösztöndíjasaként az École Centrale de Nantes általános mérnöki karának hallgatója volt. Építőmérnöki BSc diplomáját út- és vasútépítés szakirányban 2017-ben, Infrastrukúra-építőmérnöki MSc diplomáját közlekedésépítés szakirányban 2019-ben szerezte. MSc szintű diplomamunkájának témája a MÁV Zrt. hálózatán a pályafenntartási hiba- és zavarelhárítási tevékenység elemzése volt. Egyetemi évei alatt a Zielinszky Szilárd Építőmérnöki Szakkollégium aktív tagja volt, valamint fél évet a Főmterv Zrt.-nél félállásban úttervezéssel is foglalkozott.
2018 áprilisától a MÁV Zrt. egyetemi ösztöndíjasa, MSc diplomájának megszerzése után 2019. február 1-től a Pályafenntartási Főnökség Ferencváros mérnökgyakornoka. 2019. novemberétől kezdetben, mint pályás szakaszmérnök, majd 2020. májusától hidász szakaszmérnökként látja el feladatait a Ferencváros Hidász Szakaszon. Emellett 2021. szeptember 22-től kezdődően Keleti pu. Pályafenntartási Szakasz pályás szakaszmérnöki feladatait is ellátja.
Hidász szakaszmérnöki feladatkörébe tartozik több, mint 400 műtárgyon a hídfelügyelet, valamint a híd- és pályafenntartási munkák szervezése. További feladata a Keleti pu. pályafenntartási szakasz pályás szakaszmérnöki teendőinek teljeskörű ellátása, főnökségi szintű hóügyeleti és fokozott felügyeleti, továbbá igazgatósági szintű balesetvizsgálói készenlét adása.
Munkája során többek között részt vett a Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítési projekt kivitelezésében, mint a végrehajtói szint képviselője. Továbbá a BGOK-n megbízott oktatóként a hidász munkavezetői és hídvizsgálói tanfolyamon a vasúti pályaszerkezetek c. tárgy oktatója.
Szakmai tevékenységében fontosnak tartja az egyenes, őszinte kommunikációt és a mérnöki tevékenységet, valamint a bajtársiasságot. Munkáját a generációjában ritkán látható odaadással és alázattal végzi, amivel szakmai beosztottjai feltétlen elismerését is elnyeri. Egyetem utáni első munkahelyéül a vasutat a vasútüzemeltetésben megszerezhető tudás és tapasztalat céljából választotta, melyek segítségével reményei szerint jobb vasúti mérnökké válhat.
A díjat a MÁV Zrt. Baross Gábor Oktatási Központban megrendezett Hidász Szakmai Napon Tóth Axel Roland, a MÁV Zrt. Híd Osztályának vezetője adta át.
A 2023. év szakmai nívódíj kitüntetettje:
Horgos Dániel
Horgos Dániel a székesfehérvári Vasvári Pál gimnázium elvégzése után – édesapja nyomdokait követve - a BME Építőmérnöki karán szerzett diplomát 2010-ben. Tanulmányait magasépítés főszakirányon, híd és műtárgyépítés mellékszakirányon végezte.
Az egyetemi évek után friss diplomásként az Addor Kft.-nél szerzett szakmai tapasztalatokat építőipari beruházások teljeskörű lebonyolításával, műszaki ellenőrzésével és energetikai tanúsítások készítésével.
Volt évfolyamtársa és barátja javaslatára került 2014 júliusától a MÁV Zrt. Budapesti Területi Igazgatóság Híd és alépítményi alosztályára, ahol szakaszmérnökként, majd hídszakértő mérnökként tevékenykedett. A vasúti hidak üzemeltetésével kapcsolatos számos karbantartási és felújítási, valamint egyéb operatív feladatok ellátásában vett részt. Már ekkor kitűnt munkabírása, munkamorálja, illetve az a képessége, hogy komolyabb hidász tapasztalat nélkül milyen gördülékenyen és hatékonyan sajátította el, alkalmazta az új szakmai ismereteket.
2017-től a Híd osztály területi főmérnöke, ahol a teljes Budapesti Igazgatóság területén lévő vasúti hidak és egyéb műtárgyak felügyeletének, üzemeltetésének szabályozása és koordinálása, műszaki tervek bírálata, véleményezése, jóváhagyása, valamint a kivitelezési munkák ellenőrzése tartozik főbb feladatai közé. Munkáját lelkiismeretesen, precízen és magas szakmai színvonalon végzi, konstruktívan áll a felmerülő problémákhoz.
Aktívan részt vesz a vasúti hidakkal kapcsolatos műszaki szabályozási folyamatokban, a VHSz H.1.5. és H.1.1, valamint a H.3.2. és H.2.5. utasítások kidolgozásának munkabizottsági munkájában, illetve koordinálja azokat üzemeltetői oldalról.
2022 év eleje óta aktívan segíti a Vasúti Hidak Alapítvány által szervezett rendezvények lebonyolítását, akár mint fotós, akár – ahogy ezen a rendezvényen teszi – a technikai feltételek biztosítása által.
A díjat a MÁV Zrt. Baross Gábor Oktatási Központban megrendezett Hidász Szakmai Napon Tóth Axel Roland, a MÁV Zrt. Híd osztályának vezetője adta át.
Szakmai nívódíjasok
|
A díjazott neve |
A díjátadás helye és alkalma |
Díjátadó |
2009 |
Kecskemét, Aranyhomok Szálló díszterme, VII. Vasúti Hidász Találkozón |
Dr. Mosoczi László főigazgató |
|
2010 |
MÁV Zrt. Baross Gábor Oktatási Központ Vasúti Hidász szakmai napon |
Erdődi László osztályvezető |
|
2012 |
Pécs-Villány, a VIII. Vasúti Találkozó gálaestjén |
Csek Károly igazgató |
|
2013 |
MÁV Zrt. BGOK Vasúti műtárgyépítések 2013-ban című szakmai napon |
Kuna Ferenc MMK Közlekedési tagozat |
|
2014 |
MÁV Zrt. Budapesti Igazgatóság, Vasúti műtárgyépítések 2014 szakmai napon |
Virág István osztályvezető |
|
2015 |
Miskolc-Lillafüred, a Palotaszálló díszterme, IX. Vasúti Hidász Találkozón |
Virág István osztályvezető |
|
2016
|
Budapesten BGOK-ban rendezett „20 éves a vasúti hidak alapítvány” szakmai napon |
Vörös József Kuratórium elnöke |
|
2017
|
MÁV Zrt. BGOK, Hidász szakmai nap 2017. november 14. |
Tóth Axel Roland osztályvezető |
|
2018
|
Sümeg, X. Vasúti Hidász Találkozó |
Virág István pályalétesítményi igazgató |
|
2019
|
Budapesten a BGOK-ban rendezett Üzemeltetési tapasztalatok és új műszaki megoldások című szakmai nap |
Vörös József Kuratórium elnöke |
|
2020 |
A pandémia miatt Hajdúszoboszlón a XI. Vasúti Hidász Találkozón |
Tóth Axel Roland osztályvezető |
|
2021 |
Hajdúszoboszló XI. vasúti Hidász találkozón |
Tóth Axel Roland osztályvezető |
|
2022 |
Budapesten a BGOK-ban rendezett Hidász Szakmai Napon |
Tóth Axel Roland osztályvezető |
|
2023 |
Budapesten a BGOK-ban rendezett Hidász Szakmai Napon |
Tóth Axel Roland osztályvezető |
Vasúti Hidak Alapítvány által alapított
Szakmai Nívódíj kiírása
A Vasúti Hidak Alapítvány a vasúti hidak szakterületén dolgozók anyagi és erkölcsi megbecsülésére szolgáló Szakmai Nívódíj pályázatot ír ki.
A „Szakmai Nívódíj” odaítélésének szabályzata
- A Vasúti Hidak Alapítvány Kuratóriuma a Szakmai Nívódíj (továbbiakban díj) elbírálásánál jelen szabályzat szerint végzi tevékenységét.
- A díjat a Vasúti Hidak Alapítvány azoknak a mérnököknek adja, akik:
- a vasúti hidász szakma több évtizedes hagyományainak megfelelő szellemben élnek és dolgoznak,
- szakmai tudásukat folyamatosan fejlesztik,
- a vasúti hidász szakma megbecsülését szívügyüknek tekintik,
- szorgalmukkal, becsületes, tisztességes munkájukkal elősegítik hivatásunk tekintélyének megőrzését,
- kiemelkedő alkotótevékenységet fejtettek ki a vasúti hidak szakterületén,
- alkotói tevékenységükön túl a vasúti hídépítő mérnökök képzésével, társadalmi, illetve tudományos szereplésükkel elősegítik a hidász szakemberek utánpótlását.
- A díjazott személyére javaslatot tehet a vasúti hidász szakma területén működő bármely szervezet vagy legalább öt személy együttesen.
A javaslatnak tartalmaznia kell:
- a javasolt személy adatait (név, születési hely, év, hó, nap, jelenlegi beosztása),
- szakmai tevékenységét az előzőekben leírt szempontok figyelembevételével,
- a kitüntetésre okot adó körülmény leírását,
- a javaslat indoklását,
- a javaslatot tevő szervezet vagy személyek megnevezését és aláírásait.
A javaslatokat – megfelelő indoklással – minden év szeptember 15-ig kell a Vasúti Hidak Alapítvány Kuratóriuma elnökének (
- A díjban évente egy alkalommal, maximum két fő részesülhet.
- A Kuratórium döntését egyszerű szavazattöbbséggel hozza meg, szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata a döntő.
- A díjazott(ak) 150.000 Ft (nettó) összeg és oklevél elismerésben részesülnek.
- A kifizetendő összeg nagyságát a Kuratórium minden év első ülésén felülvizsgálja.
- Nem kaphatnak nívódíjat a kuratórium tagjai és a Korányi Imre Életműdíjasok.
- Jelen módosított szabályzatot a Kuratórium 2024. március 6-án fogadta el.
Budapest, 2024. március 8.
A Vasúti Hidak Alapítvány Kuratóriuma
Vasúti Hidak Alapítvány
Kivitelezői Nívódíj pályázat kiírása
A Vasúti Hidak Alapítvány a vasúti hidak szakterületén kiemelkedő hídépítési munka megbecsülésére 2024. évben
Kivitelezői Nívódíj
pályázatot ír ki.
A pályázaton való indulás feltételei:
- A díj azon társaságok erkölcsi megbecsülését szolgálja, akik a vasúti hídépítés területén kiemelkedő műszaki teljesítményt értek el.
- A híd kivitelezése során minőségi kifogás nem merült fel.
- A vasúti híd kivitelezés 2021-2024 években valósult meg és műszaki átadás-átvétele megtörtént.
A pályázatokat minden év szeptember 15-ig kell a Vasúti Hidak Alapítvány Kuratóriuma elnökének (
A pályázatához egyszerűsített dokumentáció benyújtását kérjük, mely tartalmazza:
- A vasúti híd vázlatos tervét, esetleg látványtervét és fényképét.
- A kivitelezés rövid leírását.
- A műszaki átadás-átvétel adatait.
- A Beruházó véleményét a határidő és minőség vonatkozásában.
- A kivitelezésről szakmai folyóiratokban megjelent publikációk másolatát és jegyzékét.
- A kivitelezésbe bevont, 10%-ot meghaladó al- és társvállalkozók jegyzékét, és az általuk végzett munka felsorolását.
A nívódíjat a Vasúti Hidak Alapítványának kuratóriuma egyszerű szavazattöbbséggel ítéli oda az arra érdemesnek ítélt kivitelezői társaságnak az alábbi szempontok alapján:
- A vasúti híd kivitelezési módja, eddigi megoldásokhoz viszonyított újdonsága színvonala és technológiája.
- A szerződéses határidők betartása.
- A minőségi elvárások teljesítése.
A győztes kivitelező társaságnak oklevelet adunk át a XII. Vasúti Hidász Találkozón.
Budapest, 2024. március 6.
A Vasúti Hidak Alapítvány Kuratóriuma
A Vasúti Hidak Alapítvány által alapított nívódíjak szabályzatai, kiírásai az alpontokban jelennek meg.
Vasúti Hidak Alapítvány
Tervezői Nívódíj pályázat kiírása
A Vasúti Hidak Alapítvány a vasúti hidak szakterületén kiemelkedő hídtervezői munka megbecsülésére 2024. évben
Tervezői Nívódíj
pályázatot ír ki.
A pályázaton való indulás feltételei:
- A díj azon magánszemélyek vagy társaságok erkölcsi megbecsülését szolgálja, akik a vasúti hídtervezés területén kiemelkedő műszaki teljesítményt értek el.
- A vasúti híd engedélyezési vagy kiviteli terveinek készítése 2021-2024. évekre esik, és az engedélyező vasúti hatóság létesítési engedélyével rendelkezik.
A pályázatokat minden év szeptember 15-ig kell a Vasúti Hidak Alapítvány Kuratóriuma elnökének (
A pályázatához egyszerűsített dokumentáció benyújtását kérjük, mely tartalmazza:
- A vasúti híd vázlatos tervét (oldalnézet keresztmetszet) esetleg látványtervét, vagy az elkészült híd fotóját.
- Rövid (max. 4 oldal) műszaki leírását.
- A hatósági létesítési engedély adatait (hiánypótlás kérése, határozat).
- A tervezői munka teljesítéséről szóló megrendelői véleményt és igazolást a tervek minőségéről és a tervezési határidők betartásáról.
- A tervezési munkáról szakfolyóiratokban megjelent publikációk másolatát és listáját.
- A híd tervezésébe bevont al- és társtervezők nevét, az általuk végzett munkarész megnevezését.
A nívódíjat a Vasúti Hidak Alapítványának kuratóriuma egyszerű szavazattöbbséggel ítéli oda az arra érdemesnek ítélt tervezői kollektívának (gazdasági társaság, egyéni vállalkozó) az alábbi szempontok alapján:
- A vasúti híd szerkezetének új megoldásai az eddigi megoldásokhoz viszonyítva.
- A tervezési munka színvonala (határidő, minőség).
- A megtervezett híd esztétikája, környezetbe való beillesztése.
- A tervezésről megjelent publikációk szakmán belüli ismertsége.
A győztes kollektívának oklevelet adunk át a XII. Vasúti Hidász Találkozón.
Budapest, 2024. március 6.
A Vasúti Hidak Alapítvány Kuratóriuma
A 2022. év szakmai nívódíj kitüntetettje:
Csizmár-Csomós Anna
Csizmár-Csomós Anna2010-ben végzett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építőmérnöki karán. Fő szakiránya a magasépítés, mellékszakiránya a hídépítés volt.
Az egyetemi évei alatt a Strabag-Mml Kft.-nél eltöltött nyári gyakorlati időket követően a diplomamunka készítésével párhuzamosan kezdett dolgozni. Munkahelyi mérnökként első kivitelezési tapasztalatait is itt szerezte a KÖKI Terminál bevásárló és irodaközpont létesítése során.
2012-től kezdődően az ÉKI Tervnél tervezőként magasépítési tartószerkezeti feladatokban vett részt. A tervezői tapasztalatainak bővítését – elsősorban vasúti műtárgyakhoz kapcsolódóan – a Speciálterv Építőmérnöki Kft. csapatában folytatta 2014-től.
2016-tól a NIF Zrt. vasúti beruházó területén projektvezető lett. Feladatai a legfontosabb és legforgalmasabb hazai vasútvonal – Budapest–Hegyeshalom – fővárosi szakaszához kötötték. Irányításával kezdődött meg a régóta esedékes Déli Összekötő Vasúti Duna-híd rekonstrukciójának és fejlesztésének tervezési előkészítése, majd ezzel – részben - párhuzamosan a kapcsolódó Ferencváros – Kelenföld vasúti vonalszakasz kapacitásbővítésének tervezése is.
Tapasztalatát, a beruházások és az érintett szakaszok alapos ismeretét mutatja, hogy a Duna-híd tervezési feladatainak lezárását követően a kivitelezési feladatokat is – a beruházó projektvezetőjeként – sikeresen látta el, majd részt vett a Ferencváros – Kelenföld szakasz kivitelezési közbeszerzésének lebonyolításában.
Feladatait mind a tervezés, mind a kivitelezés kapcsán alaposan, a szakmai kérdésekben elmélyülve, felelős beruházóként látja el. Projektvezetőként a beruházó részéről szükséges döntéseket felelősen, műszaki, jogi és pénzügyi szempontból is mérlegelve készíti elő, hozza meg. A kivitelezővel, a tervezővel, a mérnökkel és az üzemeltetővel proaktívan, konstruktívan egyeztet a munkák határidőben és magas - színvonalon történő megvalósítása érdekében.
Beruházói munkája eredményeként 2022. augusztusára a Duna-híd mind a három új felszerkezete gördülékenyen és megfelelő műszaki tartalommal valósult meg.
Fontos számára a megszerzett szakmai tudás és tapasztalat átadása a kollégák számára, ezért rendszeresen részt vesz konferenciákon, szakmai napokon, vasúti szakfolyóiratokban elhivatottan, szakmaisággal publikál az általa irányított és büszkeséggel képviselt beruházások kapcsán. A fentiek mellett aktívan részt vesz a hidász szakterület szabályzóinak átdolgozásában, frissítésében.
Szakmai tevékenysége mellett 2022. év eleje óta ellátja a Vasúti Hidak Alapítvány felügyelő bizottságának elnöki feladatait.
A Déli Duna-híd projektjének méltó zárásaként a szakmai munkáját az anyasággal járó boldog teendőkre váltotta fel, szeptemberben született kislányával tölti minden idejét.
A díjat a MÁV Zrt. Baross Gábor Oktatási Központban megrendezett Hidász Szakmai Napon Tóth Axel Roland, a MÁV Zrt. Híd Osztályának vezetője adta át.
A 2022. év szakmai nívódíj kitüntetettje:
Szabó Gábor
Szabó Gábor2013-ban építőmérnöki mesteroklevelet szerzett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, majd 2020-ban jogi szakokleveles mérnökként végzett a Széchenyi István Egyetemen.
Már a műszaki egyetemi éveinek végén elkezdett dolgozni a hídépítésben.
- 2010 és 2013 között művezetőként, majd kontrolling tanácsadóként dolgozott az M0 útgyűrű déli szektor Soroksári Dunaág hídján.
- 2013-tól munkahelyi mérnökként dolgozott az M4 autópálya Abony-Fegyvernek közötti szakasz Tisza-híd és Tisza ártéri híd építésén.
- 2015-től 2017 januárjáig a 86. sz. főút Zalalövő elkerülő szakasz völgyhidjainak építésén dolgozott építésvezetőként.
- 2017. januárjától 2018 márciusáig a győri Klatsmányi híd építésvezetőjeként dolgozott.
- 2017. augusztusától a komáromi Monostori híd acélszerkezetekért felelős projektvezetője és felelős műszaki vezetője volt.
- 2019. szeptemberétől a Déli összekötő vasúti Duna-híd rekonstrukciójának acélszerkezetekért felelős projektvezetője és felelős műszaki vezetője.
- 2021. áprilisától az M6 autópálya Mohács-Villány vasútvonal keresztezéséért épülő vasúti híd projektvezetője.
2017-ben elnyerte az év fiatal kivitelező mérnöke címet. Azok a projektek, amelyekben részt vett több díjat is kiérdemeltek. A Klatsmányi híd építéséért odaítélték az év acélszerkezete nívódíjat, a Tierney Clark-díjat és az építőipari nívódíjat. A Monostori-híd építése megkapta az év acélszerkezete nívódíjat, az építőipari nívódíjat és Szlovákia év építménye díjat is.
Számos publikációja jelent meg a Magész, a Sínek világa és az Innorail magazinban.
A díjat a MÁV Zrt. Baross Gábor Oktatási Központban megrendezett Hidász Szakmai Napon Tóth Axel Roland, a MÁV Zrt. Híd Osztályának vezetője adta át.
A 2021. év szakmai nívódíj kitüntetettje:
Álló László
Álló László 2012-ben szerzett MSc végzettséget a BME építőmérnöki karán híd- szerkezettervező szakirányon. A FŐMTERV-ben már a BSc képzése mellett teljes munkaidőben gyakornokként, majd MSc tanulmányainak befejezését követően tervezőmérnökként kezdett el dolgozni. Diplomamunkájával, kutatómunka szintű dolgozatával elnyerte a MAGÉSZ Acélszerkezeti diplomadíját. Témája az M0 autópálya Hárosi Duna-híd kivitelezése során a felszerkezet betolási technológiájával kapcsolatban szerzett helyszíni tapasztalatok révén a „Hosszbordával merevített acél szekrény keresztmetszetű tartó beroppanási ellenállási vizsgálata” volt.
Főbb tervezési projektek a szakmai előrelépés sorrendjében, melyben részt vett:
- Margit híd felújításának tervezése (tervező gyakornokként)
- Százlábú híd átépítésének tervezése (tervező gyakornokként)
- Balatoni vasútvonal vasbeton hidak
- Várkert bazár
- Dulácska, Soroksári felújítás
- Petőfi híd veszélyelhárítási és állagmegóvási munkái
- Lánchíd budai villamosaluljáró
- Szolnok-Szajol vasútvonal felújítása:
Addigi pályafutása legjelentősebb, legfelelősségteljesebb munkája a Szolnok-Szajol vasútvonal felújításának és annak legfontosabb elemének, a Szolnoki vasúti Tisza-híd átépítésének tervezése volt. A Tisza-híd technológiai tervezési feladatain túl a vonalszakasz átépítésében generáltervezői feladatkört is ő látta el sikeresen.
A híd technológiai tervezése alatt folyamatosan zajlottak az irodai egyeztetések, melyek során sikerült a szerteágazó folyamatok között az összhangot megteremtenie, valamint a gyors és felelősségteljes döntéseket meghozatalában részt vennie.
- A Soroksári Duna-ág Gubacsi vasúti híd felszerkezetcseréjének technológiai tervezése
- Ferencváros-Kelenföld - 5 híd: Bartók Béla úti híd és az 5 hídhoz csatlakozó vasúti pálya
- Széchenyi lánchíd és Várhegyi alagút felújítása:
2013-tól kezdődően a Széchenyi Lánchíd és Várhegyi alagút felújításának tervezési projektje volt fő feladata. A tanulmány- és engedélyezési tervezési fázisban a Lánchíd új acél pályaszerkezetének statikai és konstrukciós tervezését végezte el. A konkrét tervezési feladaton felül - tekintettel a projekt volumenére és összetettségére - Nagy Zsolt, acélszerkezeti főmérnök generáltervezői feladataiban működött közre a munka elejétől kezdve. A kiviteli tervezési fázistól (2016) kezdődően a projekt generáltervezői feladatait már Álló László látta el, melyet hatalmas megtiszteltetésnek tartott, hiszen a legrégebbi állandó fővárosi és legismertebb Duna-hidunkról van szó.
- M85 autópálya hidak engedélyezési tervezése
- Astoria-Újpalota villamosvonal engedélyezési tervezése
- Fogaskerekű vasútvonal engedélyezési és kiviteli tervezése
Mintegy a korábbi feladatok összegzéseként nagyságrendjében, összetettségében és főleg a felelősség mértékében a Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítése a korona eddigi szakmai pályafutásában, mely egy teljes életmű betetőzésének is felérne, nemhogy egy fiatal mérnöknek, akire remélhetőleg még vár hasonlóan megtisztelő kihívás.
Feladata volt generáltervezőként a teljes munka összefogása, felelősségi körébe tartozott a szakágak összhangjának megteremtése, a megrendelői ill. a számtalan érintett szerv és szervezet követelményeinek és előírásainak betartása/betartatása, a határidők teljesítéséhez szükséges feltételek, a szakágak külső partnerekkel és egymással történő egyeztetéseinek hatékony megszervezése, az engedélyeztetés és szüksége szerinti tervjóváhagyások folyamatának vezérlése, a tenderkiírás műszaki mellékletének összeállítása.
A generáltervezői feladatok mellett a hídtervezés részletfeladataiban is vezető szerepet látott el.
A DÖVH projektben mindazt, amit a korábbi munkák során részekben megtapasztalt és elsajátított, összességében kellett alkalmazni. A teljesen egyedülálló építési körülmények – a mély ismereteken alapuló szaktudáson túl – a kreatív konstrukciós gondolkodást tették a tervezés sikerességének legfőbb feltételévé, mely feladatot tökéletesen teljesített.
Kitartó szorgalom, szilárd elméleti alapokon nyugvó szakmai tudás és nagyfokú felelősségérzet jellemzi, mely mellett a megoldásaiban jellemző kreativitás a gazdaságos kivitelezhetőséget szem előtt tartó gyakorlatias szemlélettel párosul. Az építési helyszíneken elengedhetetlenül szükséges gyors és határozott döntésekre képes úgy, hogy a legmagasabb mércét maga elé helyező szemlélete is érvényesüljön.
A díjat a XI. Vasút Hidász Találkozó alkalmából vehette át Hajdúszoboszlón 2021.szeptember 22-én, a Hotel Délibáb konferenciatermében Tóth Axel Roland, a MÁV Zrt. Híd Osztályának vezetőjétől.
A 2019 év szakmai nívódíj kitüntetettje:
Gyurity Mátyás
Építőmérnökként 1992-benszerzett diplomát a Zágrábi Tudomány Egyetemen. 2009-ben a BME –en alagútépítési szakterületen végzett. 1992-től kezdő tervező mérnökként az UVATERV hídirodáján lehetősége volt a vasúttal kapcsolatos szakági feladatokat elsajátítani.
1996-tól az MSc Kft-nél tervező mérnökként, majd szakági főmérnökként és 2014. óta műszaki igazgató-helyettesként dolgozik.
Szakmai tevékenysége a híd és szerkezettervezés szinte minden ágára kiterjed, melyen belül a MÁV Zrt-hez, a vasúti hidakhoz, elsőssorban az acélhidakhoz kötődik. Az általa, ill. irányításával tervezett vasúti hidak felsorolása – a teljesség igénye nélkül a következő:
Gaja-patak híd új generációs felszerkezete, a Szfv-Komárom vv-on,
a Szekszárdi Sió-híd átépítési terve,
61. és 71. sz. főutak feletti vasúti felüljárók,
M0-ás déli szektor Növény u-i kapcsolatának vasúti hídja,
Kiskörei Tisza-híd részleges átépítés és teljes felújítási terve,
Szolnok-Szajol vv. Tisza-ártéri hídja,
Budapesten a Bartók Béla úti híd átépítési terve.
A felsorolt hidak közül többnek a tervezéséért is elnyerte az MSc Kft. , a VHA tervezési nívódíját.
Számos cikke jelent meg a Mélyépítéstudományi Szemlében, a Mélyépítő Magazinban, a MAGÉSZ Acélszerkezet és a Sínek Világa folyóiratokban. Szakmai tapasztalata alapján rendszeresen tart előadásokat konferenciákon, konzultál diplomatervezőkkel, bírálja el végzős egyetemi hallgatók szakdolgozatát, diploma munkáját.
Az alapítvány , számára, a vasúti hidak tervezése, fejlesztése, az ezzel kapcsolatos szakirodalmi tevékenysége, valamint magas szintű szakmai tudása alapján Szakmai Nívódíjat adományoz.
A díjat, a MÁV Zrt. Baross Gábor Oktatási Központban megrendezett, 2019 évi Üzemeltetési tapasztalatok, és új műszaki megoldások tárgyú szakmai napon, Vörös József, a Vasúti Hidak Alapítvány kuratóriumi elnöke és Tóth Axel Roland, a MÁV Zrt. Híd- és Alépítményi Osztályának vezetője adta át.
A 2019 év szakmai nívódíj kitüntetettje:
Balogh Péter
2009-ben végzett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem építőmérnöki karán, infrastruktúra szakirányon.
Az egyetemi évek után, 2010 szeptemberétől mérnök gyakornokként tevékenykedett, különféle szakmai konzultációkon is hatékonyan vett részt. 2012 novemberétől hidász szakaszmérnöki pozíciót töltött be. 2012 decemberében sikeres hídszakértői vizsga után megszerezte a MÁV Zrt. Vezérigazgatóság Híd- és alépítményi osztály által kiadott hídszakértő mérnöki kinevezést. 2013 februárjától tölti be a jelenlegi híd- és alépítmény szakértői munkakörét, ahol a vasúti hidak üzemeltetésével kapcsolatos felügyeleti, karbantartási és felújítási, valamint egyéb operatív feladatok ellátását végzi. Régiós szinten irányítja a próbaterheléseket, az alagutak fővizsgálatát, a diagnosztikai méréseket és a vizsgálatok előkészítését.
Szakértői munkája során a számos karbantartási és felújítási munkán felül, több műtárgy építésében is közreműködött, továbbá a tervezési feladatokban is tevékenyen részt vett.
2019 februárjában a Debreceni Egyetem Műszaki Karán vasúti Pályaépítési és fenntartási szakmérnöki diplomát szerzett.
Eddigi rövid pályafutása ellenére jelentős tapasztalatot halmozott fel, melyre alapozva lelkiismeretesen és kitartóan látja el szakértői feladatait. Hálózati szinten is kiemelkedő, ahogy a miskolci igazgatóság egyetlen hidász és egyben alépítményi szakértőjeként helytáll, ahogy az igazgatóság másfél ezer műtárgyával kapcsolatos területi feladatokat koordinálja. A komoly kihívást jelentő helyzetben magas szakmai színvonalon, konstruktívan mutat példát korosztályának mind MÁV Zrt.-n belül, mind azon kívül.
Tevékenyen részt vesz alapítványunk munkájában, nem csak a könyvszerkesztésben, hanem alapítványunk által rendezett szakmai napokon előadás megtartásában, szakmai cikkek publikálásában és a 2018-ban felállított Bodrogközi kisvasúti emlékmű engedélyezési, ill. építési munkáiban is.
Számára a vasúti hidakkal kapcsolatos kiemelkedő tevékenysége, szakmai tudásának folyamatos fejlesztése, valamint az alapítvány céljait segítő szerepvállalása alapján a Vasúti Hidak Alapítvány Szakmai Nívódíjat adományoz.
A díjat, a MÁV Zrt. Baross Gábor Oktatási Központban megrendezett, 2019 évi Üzemeltetési tapasztalatok, és új műszaki megoldások tárgyú szakmai napon, Vörös József, a Vasúti Hidak Alapítvány kuratóriumi elnöke és Tóth Axel Roland, a MÁV Zrt. Híd- és Alépítményi Osztályának vezetője adta át.
A 2020 év szakmai nívódíj kitüntetettje:
Laczkó Gábor
Laczkó Gábor 2012-ben végzett a Budapesti Műszaki Egyetem Építőmérnöki karán Hidak és műtárgyak fő- valamint Geodézia mellékszakirányon.
Szakmai pályafutását már az egyetem elvégzése előtt, 2010-ben megkezdte a MÁV FKG Kft. Budapesti Főépítésvezetőségén, kezdetben fizetés nélküli gyakornokként. Hamar bizonyítva rátermettségét, néhány hónapon belül Hidász művezetőként került alkalmazásba teljes munkaidőben. Egyetemi tanulmányait a munka mellett fejezte be.
2012-ben, amikor megalakult az FKG Kft. Mérnöki Létesítmények Divíziója, Előkészítő mérnöki kinevezést kapott, így projekt szintű rálátást szerzett a műtárgyak kiszervezett karbantartási és felújítási munkáira. 2013-tól építésvezetőként dolgozik.
Főbb munkái:
- Déli Összekötő Duna-hídon és Gubacsi Duna-ág hídon hídfacsere
- Szegecselt acél hídgerenda-csere Algyői Tisza-mederhídon
- Számos híd korrózióvédelmi munkája (pl. Boldogi Zagyva-híd, Vadnai Sajó-híd, Jászberényi Zagyva-híd)
- A Baross Gábor Oktatási Központ által szervezett Hidász munkavezetői és hídvizsgáló tanfolyamon Építőanyagok, javítóanyagok témakört oktat több éve.
A vasúti hidakkal kapcsolatos komplex felújítási munkák során tanúsított probléma-megoldó készsége, kitartása, és konstruktív hozzáállása alapján számára az alapítvány Szakmai Nívódíjat adományoz.
A pandémiára tekintettel a XI. Vasút Hidász Találkozó alkalmával zajlott le a hivatalos díjátadás Hajdúszoboszlón, 2021.szeptember 22-én, a Hotel Délibáb konferenciatermében.