A 2018.évi Szakmai Nívódíj kitüntetettje
Bárdosi László
Bárdosi László 1984-ben végzett a győri Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskola Hídépítési- és Fenntartási szakán, majd a MÁV Épület- és Hídfenntartó Főnökségen helyezkedett el mérnök-gyakornokként majd bevonult a katonaságra. A katonai szolgálati idő letöltését követően, 1986 augusztusától művezetői, decemberétől pedig építésvezetői pozíciót töltött be a körmendi Hidász Építésvezetőségen. Építésvezetői munkái során a karbantartási és fenntartási munkákon felül számos provizórium és kerethíd beépítést vezényelt le, továbbá a tervezési feladatokban is tevékenyen részt vett. MÁV-on belüli áthelyezés során 1992 áprilisától a zalaegerszegi Pályafenntartási Főnökségen, majd szervezeti átalakítás miatt 1993 áprilisától a pápai Pályafenntartási Főnökségen dolgozott. 1994-ben megszerezte a MÁV Vezérigazgatóság Hídosztály által kiadott hídszakértő mérnöki kinevezést.
1995 februárjában a szombathelyi MÁV Üzletigazgatóság Pálya- Híd és Magasépítményi Osztályára került, ahol feladata főként az Igazgatóság területén lévő vasút alatti/feletti közműátvezetések engedélyezésének, kivitelezésének felügyelete, pályás szempontból történő elbírálása volt. 1996-ban az Üzletigazgatóság Igazgatói Kabinet Szervezési irodájánál műszaki főmunkatársként lassújeles, felépítményes és hidász ügyekkel foglalkozott. 1997. március 1-jétől hidász szakaszmérnöki beosztásba került a pápai Pályagazdálkodási Főnökségen, ahol a szakaszmérnöki feladatok mellett a Területi Igazgatóság hídjainak III. fokú hídvizsgálatainak és próbaterheléseinek felelős vezetőjévé nevezték ki. 1998. február 1-jével MÁV-on belüli áthelyezéssel a Pálya, Híd- és Magasépítményi Szakigazgatóság Területi Felügyeleti Osztályához került műszaki főelőadónak. Feladata továbbra is a Területi Igazgatóság hídjainak III. fokú hídvizsgálata, próbaterhelések vezetése, emellett ideiglenes és állandó lassújelek intézése volt.
2001 februárjában sikeresen elvégezte a BME Mérnöktovábbképző Intézete által szervezett műszaki ellenőri tanfolyamot.
2002. január 1-jétől a Területi Felügyeleti Osztályon hidász vonalbiztosként dolgozott egészen 2005. január 31-ig, azóta – szervezeti átalakítást követően – a Pályavasúti Területi Igazgatóság Pályalétesítményi Osztályán területi híd- és alépítmény szakértő mérnök beosztásban tevékenykedik. A MÁV-nál töltött hosszú szolgálata ideje alatt rengeteg szakmai tapasztalatra és tudásra tett szert tervezés, kivitelezés és üzemeltetés terén egyaránt. Mindig szívügyének tekintette a kollégákkal történő jó szakmai és személyes kapcsolat kialakítását. Munkáját mindig alaposság, precizitás és szorgalom jellemzi, nyitott a szakmai újdonságokra, napi szinten a felmerülő problémák megoldásáért tevékenykedik. Konstruktív és emberi hozzáállásával, építő jellegű észrevételeivel nagyban hozzájárul a MÁV hidász szakszolgálat pozitív megítéléséhez, szakmai színvonalához. Ezek alapján ítélte oda részére a szakmai nívódíjat a Vasúti Hidak Alapítvány.
A díjat 2018. szeptember 27-én a Sümegen megrendezett X. Vasúti Hidász Találkozón vehette át. A díjat átadta Virág István a MÁV Zrt. Pályalétesítményi igazgatója.