A 2021. év szakmai nívódíj kitüntetettje:

Álló László 

Álló László 2012-ben szerzett MSc végzettséget a BME építőmérnöki karán híd- szerkezettervező szakirányon. A FŐMTERV-ben már a BSc képzése mellett teljes munkaidőben gyakornokként, majd MSc tanulmányainak befejezését követően tervezőmérnökként kezdett el dolgozni. Diplomamunkájával, kutatómunka szintű dolgozatával elnyerte a MAGÉSZ Acélszerkezeti diplomadíját. Témája az M0 autópálya Hárosi Duna-híd kivitelezése során a felszerkezet betolási technológiájával kapcsolatban szerzett helyszíni tapasztalatok révén a „Hosszbordával merevített acél szekrény keresztmetszetű tartó beroppanási ellenállási vizsgálata” volt.

Főbb tervezési projektek a szakmai előrelépés sorrendjében, melyben részt vett:

  • Margit híd felújításának tervezése (tervező gyakornokként)
  • Százlábú híd átépítésének tervezése (tervező gyakornokként)
  • Balatoni vasútvonal vasbeton hidak
  • Várkert bazár
  • Dulácska, Soroksári felújítás
  • Petőfi híd veszélyelhárítási és állagmegóvási munkái
  • Lánchíd budai villamosaluljáró
  • Szolnok-Szajol vasútvonal felújítása:

Addigi pályafutása legjelentősebb, legfelelősségteljesebb munkája a Szolnok-Szajol vasútvonal felújításának és annak legfontosabb elemének, a Szolnoki vasúti Tisza-híd átépítésének tervezése volt. A Tisza-híd technológiai tervezési feladatain túl a vonalszakasz átépítésében generáltervezői feladatkört is ő látta el sikeresen.

A híd technológiai tervezése alatt folyamatosan zajlottak az irodai egyeztetések, melyek során sikerült a szerteágazó folyamatok között az összhangot megteremtenie, valamint a gyors és felelősségteljes döntéseket meghozatalában részt vennie.

  • A Soroksári Duna-ág Gubacsi vasúti híd felszerkezetcseréjének technológiai tervezése
  • Ferencváros-Kelenföld - 5 híd: Bartók Béla úti híd és az 5 hídhoz csatlakozó vasúti pálya
  • Széchenyi lánchíd és Várhegyi alagút felújítása:

2013-tól kezdődően a Széchenyi Lánchíd és Várhegyi alagút felújításának tervezési projektje volt fő feladata. A tanulmány- és engedélyezési tervezési fázisban a Lánchíd új acél pályaszerkezetének statikai és konstrukciós tervezését végezte el. A konkrét tervezési feladaton felül - tekintettel a projekt volumenére és összetettségére - Nagy Zsolt, acélszerkezeti főmérnök generáltervezői feladataiban működött közre a munka elejétől kezdve. A kiviteli tervezési fázistól (2016) kezdődően a projekt generáltervezői feladatait már Álló László látta el, melyet hatalmas megtiszteltetésnek tartott, hiszen a legrégebbi állandó fővárosi és legismertebb Duna-hidunkról van szó.

  • M85 autópálya hidak engedélyezési tervezése
  • Astoria-Újpalota villamosvonal engedélyezési tervezése
  • Fogaskerekű vasútvonal engedélyezési és kiviteli tervezése

Mintegy a korábbi feladatok összegzéseként nagyságrendjében, összetettségében és főleg a felelősség mértékében a Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítése a korona eddigi szakmai pályafutásában, mely egy teljes életmű betetőzésének is felérne, nemhogy egy fiatal mérnöknek, akire remélhetőleg még vár hasonlóan megtisztelő kihívás.

Feladata volt generáltervezőként a teljes munka összefogása, felelősségi körébe tartozott a szakágak összhangjának megteremtése, a megrendelői ill. a számtalan érintett szerv és szervezet követelményeinek és előírásainak betartása/betartatása, a határidők teljesítéséhez szükséges feltételek, a szakágak külső partnerekkel és egymással történő egyeztetéseinek hatékony megszervezése, az engedélyeztetés és szüksége szerinti tervjóváhagyások folyamatának vezérlése, a tenderkiírás műszaki mellékletének összeállítása.

A generáltervezői feladatok mellett a hídtervezés részletfeladataiban is vezető szerepet látott el.

A DÖVH projektben mindazt, amit a korábbi munkák során részekben megtapasztalt és elsajátított, összességében kellett alkalmazni. A teljesen egyedülálló építési körülmények – a mély ismereteken alapuló szaktudáson túl – a kreatív konstrukciós gondolkodást tették a tervezés sikerességének legfőbb feltételévé, mely feladatot tökéletesen teljesített.

Kitartó szorgalom, szilárd elméleti alapokon nyugvó szakmai tudás és nagyfokú felelősségérzet jellemzi, mely mellett a megoldásaiban jellemző kreativitás a gazdaságos kivitelezhetőséget szem előtt tartó gyakorlatias szemlélettel párosul. Az építési helyszíneken elengedhetetlenül szükséges gyors és határozott döntésekre képes úgy, hogy a legmagasabb mércét maga elé helyező szemlélete is érvényesüljön.

A díjat a XI. Vasút Hidász Találkozó alkalmából vehette át Hajdúszoboszlón 2021.szeptember 22-én, a Hotel Délibáb konferenciatermében Tóth Axel Roland, a MÁV Zrt. Híd Osztályának vezetőjétől. 

                     

 

 
 
Joomla templates by a4joomla