Az 1955-ben félállandó jelleggel elkészült Újpesti vasúti Duna-híd felszerkezetét 2008-ban átépítették. Ennek a hídnak üzem-idejét az átadáskor tíz évre tervezték, azonban a gondos fenntartásnak és a jó minőségű szerkezetnek köszönhetően a híd 53 évig szolgálta a vasúti közlekedést. Ünnepélyes keretek között 2008.06.20-án éjfélkor lezárták az újpesti Duna-hidat.
Az átépítéskor elbontott K-típusú szerkezetet 1929–30-ban dr. Feimer László mérnök-alezredes tervezte. Több vasutat és hidat szerető szakember kezdeményezésére indult elképzelés után, melyben a Vasúti Hidak Alapítvány összefogó szervezetként működött közre, 2009 novemberében a Magyar Vasúttörténeti Parkban elkészült az elbontott híd 12 × 10 × 12,5 méter befoglaló méretű szakasza.
Az emlékműként felállított hídszakasz az eredeti sarukon nyugszik, melyek alátámasztására 2 db vasbeton hídfő épült. Az emlékművet 2009. december 4-én avatták fel. Az avatásra érkezők a Budapest-Nyugati pályaudvar Királyi várótermében gyülekeztek, és nosztalgiaszerelvénnyel érkeztek meg az emlékparknál újonnan elkészült vasúti megállóhoz.
A hídra felszerelt emléktáblát az ünnepi beszédek után dr. Mosóczi László és Vörös József leplezte le, amit a hídépítők hagyományainak megfelelően hordó gurítása követett.
Dr Mosóczi László emlékmű avatóbeszéde Hórdógurítás a felavatott emlékművön
Az emlékmű felavatása