Az első Vasúti Hidak Alapítvány által meghirdetett pályázat 1998-ban volt, ekkor 17 pályázó 98 képpel pályázott, 10 díjat osztott ki az alapítvány.
A képek ipartörténeti emlékeket is megörökíthetnek így például, az egykori Érdi háromcsuklós ívhíd (vasút keresztezési műtárgy), amely egyedülálló volt, beton ívhídként hazánkban, 2007-ig, 94 éven keresztül szolgálta a vasúti közlekedést (1. ábra). Ma már ugyancsak a hídtörténetben és archív fotók segítségével emlékezhetünk meg, arról, hogy a Szajol-Arad vasútvonalon, Gyománál, a tervezett hajózó nyílásban 1893-ban emelhető szerkezetet terveztek. Ezt a Hármas-Köröst áthidaló első acélhidat, azaz a fővonali hidat 1962-ben, a mellékvonalba, a Gyoma-Dévaványa vasútvonal új nyomvonalába áthelyezték (a 2008/09 évi Európai Uniós társfinanszírozással megvalósuló vonal rekonstrukció során, ez lett a Szajol-Lőkösháza-oh. vasútvonal bal vágánya), ahol 1990-ig szolgálta a vasúti forgalmat. Az egykori Hármas-Köröst átívelő híd, hajózási forgalom biztosítása miatti emelhető szerkezeti részét, a 2. ábra örökíti meg. A háromnyílású Gerber-rendszerű híd 16,00 m hosszú 25,00 m-es konzolokra támaszkodó középső szerkezeti részének bontását mutatja a szerző képe. Az 1998. évi fotópályázat egyik képén ábrázolt híd, a Gyulai Fekete-Körös- híd (3. ábra), is nem sokáig őrzi a vártát régi helyén, mert elmúlt felette az idő. Épp ezen a IX. Vasúti Hidász Találkozón kapott tervezői nívódíjat a helyette épülő új híd tervezésért az UVATERV Zrt.
A képek megtekinthetők a Sínek Világa folyóirat 2015/6. számában Kiss Józsefné „Képi örökségünk – A Vasúti Hidak Alapítvány eddigi fotópályázatai” című cikkében.