Aktuális híreink
On-line részvételi lehetőség a XII. Vasúti Hidász Találkozó 2. napján (2024. november 6., MMK-továbbképzés)
A nagy érdeklődésre tekintettel on-line is biztosítjuk a részvételi lehetőséget a XII. Vasúti Hidász Találkozó második napján, mely egyben MMK-továbbképzés is (ezt a napot az Építési, a Közlekedési és a Tartószerkezeti tagozat is elfogadta kötelező szakmai továbbképzésként).
Az on-line részvétel díja 15 eFt + 27% ÁFA, melyet a Vasúti Hidak Alapítvány felé kell megfizetni számla ellenében. A számla kiállítására utólag kerül sor, a pénzügyi teljesítés előfeltétele a képzésen való részvétel kamarai elismerésének.
A jelentkezők számára 2024. november 6-án reggel küldjük meg a közvetítés link-jét, valamint a bejelentkezéshez szükséges jelszót.
A jelentkezés az alábbi link-en történik:
https://forms.gle/xmenxAdVjYzd3KP77
A hivatalos program itt érhető el
- Részletek
- Találatok: 47
Fotópályázat 2024 - Vasúti hidak
A Vasúti Hidak Alapítvány a XII. Vasúti Hidász Találkozóhoz kapcsolódóan vasúti hidakat ábrázoló fotópályázatot hirdet – a forgalomban lévő és megszüntetett vasúti hídjaink történetének megismerése és dokumentálása céljából – az alábbi kategóriákban:
I. Épülő vagy bontás alatt álló vasúti hidak
II. Meglévő (üzemelő, felhagyott) vasúti hidak
III. Műemléki (vagy helyi védettségű) vasúti hidak
A pályázat nyitott, életkortól, lakóhelytől, foglalkozástól függetlenül bárki pályázhat, aki elfogadja a pályázat szabályait és a kiírásnak megfelelően vesz részt a pályázaton.
A pályázaton csak digitális fényképezőgéppel készült, kizárólag saját színes, vagy fekete-fehér felvételekkel lehet részt venni. Pályázni 3 kategóriában lehet. Egy szerző kategóriánként maximum 2 képpel (azaz összesen 6 db) nevezhet. A képeket digitális formátumban kell elküldeni az alábbi paraméterekkel:
- eredeti fájlméret: tetszőleges
- beküldendő fájlméret: max. 10 MB
- fájl típusa: JPG
- fájl elnevezése: kategória_jelige_képcím_datum.jpg (pl. I_ortotrop_pinka_180414.jpg).
A pályaművek kizárólag digitális formában, a megadott szerverre történő feltöltés útján adhatók be, az oldalon történt pályázati regisztráció során. A szerző, a nevezési lap kitöltésével a fotók nyilvánosságra hozatalához is hozzájárul.
A pártatlan elbírálás érdekében nagyon fontos, hogy a kép – a pályázó által választott – jeligés legyen, de a híd azonosítása érdekében viszont szükséges annak megnevezése, valamint a képkészítés időpontjának megadása. A képen és a fájlnévben semmilyen jelzés (pl. vízjel) nem szerepelhet, amely utal a pályázóra.
A díjazott és kiállított képek mérete max. A3 (420 x 297 mm) álló, vagy fekvő formátum, ezért kérjük a képeket ennek az aránynak megfelelő méretre szerkeszteni.
További, a pályázattal kapcsolatos információk ITT olvashatók.
A pályázni csak online lehet és az alábbi elérhetőségen: FOTÓPÁLYÁZAT 2024
Várjuk a pályaműveket!
- Részletek
- Találatok: 55
- Részletek
- Találatok: 79
Kérjük, idén se felejtse el személyi jövedelemadójának civil 1%-át felajánlani.
A Vasúti Hidak Alapítvány köszönetet mond azoknak a tagtársaknak, támogatóknak és szimpatizánsoknak, akik a 2020 évi személyi jövedelemadójuk 1%-át Alapítványunknak 2021 rendelkező évben felajánlották.
A befolyt összeg részben fedezetet nyújt az Alapítvány főbb tevékenységeinek fenntartható végzésére.
Alapítványunk 2022 évben is köszönettel fogadja a 2021 évi SZJA 1%-ának felajánlásával megtisztelő támogatásaikat. Amennyiben egyetért céljainkkal, kérjük, segítse személyi jövedelemadója 1%-val Alapítványunk munkáját, melyet adóbevallásával együtt, vagy külön postai úton az innen letölthető rendelkező nyilatkozat kitöltésével, vagy a NAV által készített egyszerűsített adóbevallásával elektronikusan is megtehet.
Felajánlásuk egyben az Alapítvány tevékenységének közvetlen elismerése, mellyel megerősítenek bennünket abban, hogy amit teszünk, az Önök szerint is fontos.
adószámunk: 18456877-2-43
Köszönettel:
a Vasúti Hidak Alapítványa
Alapítványi beszámoló a 2020. évről
- Részletek
- Találatok: 2191
Alapítványunk működésében a pandémia miatt a 2020. év folyamán több dologban is el kellett térni a megszokott rendtől és a tervezett programjainktól.
A járvány miatt 2020-ban nem tudtuk megtartani a nyugdíjas találkozót, és nem szerveztük meg az esedékes szakmai napot. Mivel zárt közösségekben nem tarthatunk összejöveteleket, maradt a Sínek Világa és a postai vagy az e levelezés a kapcsolat tartására. Nyugdíjasainkat levélben köszöntöttük a húsvét ünnep alkalmából, és értesítettük őket a tervezett nyugdíjas találkozó elmaradásáról. Mint ahogy elmaradt az állami kitüntetések nyilvános átadása is a parlamentben úgy a műszaki egyetemen a központi jubileumi diploma-díj átadó ünnepség is elmaradt, melynek okán nem tudtuk köszönteni az állami kitüntetettjeinket és a vasúti hidászatban érdemeket szerzett díjazottakat. Ezt a Sínek világa szakfolyóiratban és a honlapunkon pótoltuk.
- Részletek
- Találatok: 1823
2019. évi támogatás
Köszönet az SZJA egy százalékáért
A Vasúti Hidak Alapítvány köszönetet mond azoknak a kolléganőknek és kollégáknak, szimpatizánsoknak, akik a 2019. évi személyi jövedelemadójuk 1%-át Alapítványunknak felajánlották.
A 2019. évi szja 1%-ából a NAV által átutalt 92.195.- Ft-ot a hatályos jogszabályoknak megfelelően használtuk fel. Ebből fedeztük a Vasúti Hidak Alapítvány működési költségeinek, valamint a Kossalka emléktábla állításának egy részét. A táblaavatásról a Sínek Világa 2020/2. számban valamint honapunkon olvasható beszámoló.
Köszönjük támogatásukat, és tisztelettel kérjük Önöket, hogy amennyiben munkánkat és annak eredményét hasznosnak tartják, úgy azt személyi jövedelemadójuk 1%-val a jövőben is támogassák, melyet adóbevallásukkal együtt, vagy külön postai úton az innen letölthető rendelkező nyilatkozat kitöltésével, vagy a NAV által készített egyszerűsített adóbevalláson keresztül elektronikusan is megtehet.
Vasúti Hidak Alapítvány kuratóriuma
- Részletek
- Találatok: 3275
(a MAGÉSZ újságban megjelent cikk)
2008. június 20. este 9 óra. A nyugati pályaudvar kihalt, csak pár vasutas és takarítószemélyzet munkálkodik. A csarnokba belopódzó csendben jó alkalom nyílik arra, hogy utazást tegyünk a múltba. A peronok, várótermek és vágányok ettől sokkal mozgalmasabb életet éltek az elmúlt százhatvan évben. Innen indultak a vonatok Bécsbe, a császárvárosba a magyar király állandó székhelyére. De innen indultak a vonatok Debrecenbe és Szegedre, sőt még tovább is, hiszen az épen 150 éve épült szegedi Tisza híd távolabbi városokkal teremtett összeköttetést. Temesváron át egyrészt Báziásra másrészt a Porta Orientálison keresztül a kedvelt Herkulesfürdőre Orsován és Turnu Severinen át Bukarestig szállította utasait a vonat.
A legismertebb expresszvonat az Orient expressz 1883-ban indult először Párisból erre a pályaudvarra, hogy utasa az út csaknem 2/3 részét magyar földön megtéve eljusson Konstantinápolyba. A pályaudvarra befutó vasútvonalak többsége osztrák, magyar és francia tőkeérdekeltségűek voltak. 1896-ban készült el olasz tőkével az esztergomi vasútvonal az Óbuda - Újpest közötti vasúti híddal mely vonalnak kiinduló állomása ugyancsak a nyugati pályaudvar volt.
Az érkezési oldalon a csarnoképület külső részéhez csatlakozva épült meg a kívül és belül nagy gonddal kialakított udvari vagy más néven királyi váróterem, ami az innen Pozsonyon keresztül Bécsbe irányuló vasúti forgalom miatt különös jelentőségű volt. A királyi pár gyakran használta pompás termeit, melyek ma is látogathatók.
Este tíz óra közeledik, és a váróterem előtt hidászokból, a vasútért rajongó vasútbarátokból kis csapat gyülekezik egy szokatlan eseményre. Tíz órakor megnyílik a ma is lenyűgöző királyi váróterem ajtaja, és elkezdődik egy rendhagyó ünnepség.
Szendrei András a MÁV Nosztalgia Kft igazgatója köszöntötte a megjelenteket, majd Rege Béla a Vasúti Hidak Alapítvány kuratóriumának elnöke, és Erdődi László a MÁV Zrt. Pályavasúti Igazgatóság Hídosztályvezetője mond köszöntőt.
Valószínű, hogy mindannyian voltunk már átadási ünnepségen, és átéltük azt a magasztos pillanatot, amikor az ünnepség fővendége átvágja a nemzeti színű szalagot. A június 20-án éjszaka történt esemény egy különleges alkalom volt, mert nem egy új híd megnyitását, forgalomba helyezését ünnepelte a mintegy 60 fős csapat. Ellenkezőleg: Búcsúztunk az újpesti vasúti hídtól, amelyik 53 éves szolgálat után végleg nyugállományba vonult.
Minden bizonnyal vannak idősebb kollegák, akik a híd háború utáni újjáépítésében tevékenyen részt vettek és a hidat saját gyereküknek tekintették. Az ő számukra valószínű, hogy vegyes érzelmeket keltett a hídtól való búcsúzás. Ez érthető is, hiszen saját munkájuk eredményétől, „gyümölcsétől” kellett elbúcsúzni. Munkájuk kiválóságát mi sem bizonyítja jobban, mint maga a híd, hiszen rövid időre tervezett híd fél évszázadon keresztül állta a sarat. De lehet, hogy éppen a fél-állandó hídhoz képest hosszú idő kötött bennünket olyan sok szállal és szeretettel ehhez a hídhoz. És vannak olyan kollégák, akik nem élhették meg e magasztos alkalmat pedig a hídért sokat tettek.
Hidász kollégáink tervezőkkel és egyetemi szaktekintélyekkel fáradoztak azon, hogy a hidat az utolsó pillanatig biztonságosan üzemeltessék.
Közben ez idő alatt forgalmászaink szorgosan tanulmányozták a menetrend grafikonokat, hogy minél kisebb fennakadást okozzon a hídon kényszerűségéből bevezetett sebesség és tengelysúly korlátozás.
Így jutottunk el 2008. június huszadikához, amikor végleg búcsút vettünk a hídtól.
Az új híd lesz a harmadik hídszerkezet az Esztergomi vasútvonal és a Duna kereszteződésében.
A három híd sok mindenben különbözik egymástól.
Az első híd a vasútvonallal együtt 1894 és 1896 között kifejezetten teheráru szállítására épült, és csak „mellékterméke” volt a személyforgalom felfutása, új települések megjelenése és dinamikus fejlődése. Ugyanakkor az ipar, bányászat fejlődésére óriási hatást gyakorolt. Bizonyítja ezt a vasútvonal mellett felépült üzemek egész sora (üveggyár, cementgyár, betonelem-gyár, papírgyár, fatelítő, gázgyár, kő- és szénbányák). Ez a híd még abban az időben készült, amikor a hidak tervezésére, építésére még nem voltak kiforrott szabályzatok és előírások. Ezért jellemezte ezt a hidat a forgalom és a terhek növekedésével együtt végrehajtott folyamatos erősítés. Ez a híd is közel ötven évet szolgált, mint a jelenlegi. Majd a vasúti közlekedés szempontjából tíz év szünet következett, és az esztergomi vonatok kényszerűségből ugyanúgy császárfürdőig közlekedtek, mint ahogy most az átépítés idején.
A második híd, amelytől elbúcsúztunk, folyamatosan veszített a teherfuvarozásban betöltött szerepéből.
Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap az elővárosi közlekedés, és a vonal mentén létrehozott felsőfokú oktatási intézmények utazási igénye.
Ezekhez az igényekhez igazodva nagyobb sebességre alkalmas pálya, biztosítóberendezés, járművek és természetesen új híd szükséges.
Az első híd születése óta eltelt több mint száz év alatt nagyot változott a világ. Ma már kiforrott méretezési eljárások állnak rendelkezésre, és a kiváló tervezőmérnökök egész hada szorgoskodik az új korszerű hídszerkezet megtervezésén. A kivitelező kollégák is új technológiákkal és eszközparkkal várták a pillanatot, amikor a jelenlegi híd bontása megkezdhető és helyére felépíthető az új hídszerkezet.
A köszöntők elhangzása közben kint a Duna fölött a sötét éjszakában átcsattognak a hídon az utolsó menetrend szerint közlekedő vonatok és a királyi váró elé beáll egy régi vasúti kocsikból összeállított nosztalgiaszerelvény.
Féltizenegy. A megemlékezésre összegyűlt társaság felszáll a nosztalgiavonatra. A vonat lassan elindul az esztergomi vasútvonal irányába. Szinte mindenki a híd múltjáról és jövőjéről beszél. Gyorsan telik az idő és megérkezünk Óbuda vasútállomásra. A nyári meleg nap után kellemesen éri a vonatról leszálló közönséget a hűvös éjszakai Dunai szél. Megvárva az hídon utolsóként átvonuló menetrend szerint közlekedő vonatot, éjfél előtt felszállunk a vonatra. Az öreg RÁBA motorkocsi motorjai felzúgnak, és a vonat lassan elindul a híd irányába. Csak a csillagok és a hold fényénél látjuk meg az ablakból kitekintve a régi hidat. Mindenki az ablaknál helyezkedik. Ki fotó masinával, ki puszta tekintetével igyekszik elraktározni emlékeit a sokat megélt hídról. A sínen durrantyúk robbannak jelezve az alkalom különlegességét. Így érkezünk a pesti hídfőhöz, ahol a vonat megáll. Az utasok nagy része leszáll és koszorút helyez el a hídfőben levő őrház falán a híd építésekor meghalt hídépítők nevét megörökítő márványtábla alá. Gyertyagyújtás. Közben a vonat lassan visszatol a hídra, hogy a fotózók kedvéért utoljára „átrobogjon” a hídon.
Különleges alkalom volt az éjszakai hídbúcsúztató, mert a híd elbúcsúztatásával nem valaminek az elmúlását, hanem éppen újjászületését ünnepelte a lelkes csapat.
(szerző:MAGÉSZ)
A királyi váróterem
Indulás előtti pillanatok a Nyugati Pu. királyi várójában
Felszállás a vonatra
Az utolsó vonat áthaladása (Fotó Grátzer Á.)
Gyertyagyújtás az emléktáblánál
Emléktábla
- Részletek
- Találatok: 5470
- Részletek
- Találatok: 898
Köszönet az SZJA egy százalékáért
A Vasúti Hidak Alapítvány köszönetet mond azoknak a kolléganőknek és kollégáknak, szimpatizánsoknak, akik 2018 évben a 2017. évi személyi jövedelemadójuk 1%-át Alapítványunknak felajánlották.
A 2017. évi szja 1%-ából a NAV által átutalt 58.872.- Ft-ot a hatályos jogszabályoknak megfelelően használtuk fel. Ebből fedeztük a többi között a MÁV Zrt. alkalmazásában levő vasúti hidászoknak a X. Vasúti Hidász Találkozóhoz kapcsolódó Magyar Mérnöki Kamarai kötelező továbbképzés költségeit.
Tisztelettel kérjük Önöket, hogy amennyiben munkánkat és annak eredményét hasznosnak tartják, úgy azt az adományaikkal a jövőben is támogassák.
Alapítványunk a továbbiakban is köszönettel fogadja a 2018 évi SZJA 1%-ának felajánlásával megtisztelő támogatásaikat. Felajánlásuk egyben az Alapítvány tevékenységének közvetlen elismerése, mellyel megerősítenek bennünket abban, hogy amit teszünk az Önök szerint is fontos.
Szíves támogatási szándékuk esetén, innen letölthetik az "18EGYSZA nyomtatvány" elnevezésű rendelkező nyilatkozatot.
Támogatásukat megköszönve
a Vasúti Hidak Alapítvány kuratóriuma
- Részletek
- Találatok: 658
A MÁV Zrt és a Vasúti Hidak Alapítvány közös szervezésében 2017 november 14-én
„Üzemeltetési tapasztalatok, és új műszaki megoldások” címmel
szakmai napot tartunk, melynek elsődleges célja a továbbképzés, tájékoztatás.
Mód van arra, hogy a továbbképzésen a MÁV Zrt. hidász szakemberein kívül más intézmények szakemberei is részt vegyenek.
A rendezvény helye: MÁV Zrt. Baross Gábor Oktatási Központ Baross terme (1087 Budapest, Luther utca 3. II. emelet 21.)
A rendezvény részvételi díja 8.000,- Ft + ÁFA.
Kérjük, hogy amennyiben Ön, vagy munkatársai részt kívánnak venni a rendezvényen, Alapítványunk honlapján megtalálható jelentkezési lap kitöltésével november 10-ig jelezzék szándékukat.
A kitöltött jelentkezési lap alapján díjbekérőt küldünk, és a részvételi díj befizetését követően az oktatási költségről számlát állítunk ki.
Amennyiben kérdés merül fel a szakmai nappal kapcsolatban, úgy további felvilágosítást a Vasúti Hidak Alapítvány munkatársaitól:
Kiss Józsefné titkár
+36 20 5325980
Vörös József elnök
+36 30 9211796
Bevezetőt mond: Erdődi László, MÁV Zrt.
Budapest, 2017. október 17.
- Részletek
- Találatok: 3581
IX. Vasúti Hidász Találkozó |
|
tervezett programja |
|
|
|
1. nap 2015. szeptember 16. szerda |
|
|
|
Köszöntők, a konferencia megnyitása |
|
|
|
Levezető elnök: Vörös József - a Vasúti Hidak Alapítvány kuratóriumának elnöke |
|
|
|
13.00-13.30 |
A résztvevők köszöntése |
|
dr. Kriza Ákos - Miskolc város polgármestere |
|
dr Fónagy János parlamenti államtitkár |
|
Garamvölgyi Mihály igazgató -MÁV Zrt. Miskolci Igazgatóság |
|
|
|
|
13.35-13.55 |
A MÁV Zrt. Pályaműködtetői feladatai, fejlesztések, kihívások |
|
Pál László -MÁV Zrt. Általános vezérigazgató-helyettes |
|
|
14.00-14.20 |
A Pályavasúti Üzemeltetési Főigazgatóság működési jellemzői |
|
Vólentné Sárvári Piroska - MÁV Zrt. Pályavasúti üzemeltetési főigazgató |
|
|
Beszámolók a hazai és külföldi a vasúti hídépítés eredményeiről |
|
|
|
14.25-14.45 |
A hídszolgálat elmúlt 3 éve |
|
Virág István osztályvezető - Máv Zrt. PVÜF Híd és Alépítményi Osztály |
|
|
14.50-15.10 |
Vasúti hidak a nagyvilágban |
|
Dr. Dunai László egyetemi tanár - BME Hidak és Szerkezetek Tanszék |
|
|
15.15-15.35 |
Vasúti hídépítések a vonal átépítések során |
|
Mayer András - NIF Vasútfejlesztési Programiroda |
|
|
15.40-16.00 |
Kávészünet |
|
|
A Szolnok-Szajol vasúvonalszakasz átépítése |
|
|
|
16.05-16.25 |
A Szolnoki Tisza-híd tervezési feladatai |
|
Horváth Adrián, Álló László - FŐMTERV Zrt. |
|
|
16.30-16.50 |
A hídszerkezet gyártása, és szerelés |
|
Zámbó László projektvezető - Közgép Zrt. |
|
Mihály Tamás fő-építésvezető - Közgép Zrt. |
|
|
16.55-17.15 |
Sínleerősítések a Szolnok-Szajol vasútvonal hídszerkezetein |
|
Homlok Tibor Projektvezető SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. |
|
Lőrinc Dezső -Swietelsky Vasúttechnika Kft. |
|
Vörös Zoltán ügyvetető - Route Consult Bt. |
|
|
17.20-17.35 |
Szolnoki vasúti Tisza-híd próbaterhelése |
|
Dr. Dunai László egyetemi tanár - BME Hidak és Szerkezetek Tanszék |
|
Kövesdi Balázs egyetemi docens - BME Hidak és Szerkezetek Tanszék |
|
|
17.40-17.55 |
A vonalszakasz új szekrénytartós vasúti hídja |
|
Gyurity Mátyás műszaki igazgató-helyettes MSc Kft. |
|
|
18.00 |
Szabad program |
2. nap 2015. szeptember 17. csütörtök |
|
|
|
Levezető elnök: Virág István - MÁV Zrt. PVÜF Híd és Alépítményi Osztály osztályvezető |
|
|
|
Hídépítések a hazai vasútépítések kapcsán |
|
|
|
09.00-09.20 |
Gyomai és Szerdahelyi úti közúti aluljárók építése |
|
Lakatos István Híd és Alépítményi szakértő - MÁV Zrt. PVÜF TIG |
|
Németh Pál Szak. mérnök -MÁV Zrt. PVÜF TIG Békéscsabai PFT |
|
|
09.25-9.45 |
Hídépítések a Budapest-Esztergom vasútvonalon |
|
Tóth Axel Roland hídszakértő - MÁV Zrt PVÜF Híd- és Alépítményi Osztály |
|
|
9.50-10.10 |
Az INKA projekt ismertetése |
|
Scheffer János MÁV Informatika Kft |
|
|
10.15-10.35 |
Kávészünet |
|
|
Közúti hidak a vasút felett |
|
|
|
10.40-11.00 |
Békéscsaba, Orosházi úti felüljáró építése |
|
Czaga Róbert projektvezető- KÖZGÉP Zrt., Rácz Balázs - Fömterv Zrt. |
|
|
11.05-11.25 |
Százlábú-híd átépítése, Budapest, Kerepesi út |
|
Sereg Tamás - KÖZGÉP Zrt, Süle Ferenc Attila - FŐMTERV Zrt. |
|
|
11.30-11.50 |
Vasúti forgalmi technológia a Százlábú-híd építésénél |
|
Ispán László Forgalmi Csomóponti Főnökség vezető - MÁV Zrt. PÜFTI |
|
|
11.55-12.15 |
Lillafüred erdei vasút műtárgyai |
|
Szebényi Gergő hídszakértő - MÁV Zrt. PVÜF Híd- és Alépítményi Osztály |
|
|
12.20-13.20 |
Ebéd |
|
|
13.30-18.00 |
Kulturális program - utazás kisvasúttal, barlang látogatás |
|
|
19.00- |
Gálavacsora Vasúti Hidak Alapítvány díjainak átadása |
|
|
3. nap 2015. szeptember 18. péntek |
|
|
|
Levezető elnök: Rege Béla - kurátor emeritus Vasúti Hidak Alapítvány |
|
|
|
Új előírások, műszaki megoldások és technológiák |
|
|
|
09.00-09.15 |
Vasúti híd előírások korszerűsítése |
|
Erdődi László hídszakértő, |
|
Dányi György hídszakértő |
|
MÁV Zrt. PÜ PLF Híd- és Alépítményi Osztály |
|
|
09.20-09.40 |
Monitoring rendszerek, hazai és külföldi alkalmazások |
|
Erdődi László hídszakértő, |
|
Tóth Axel Roland hídszakértő |
|
MÁV Zrt. PÜ PLF Híd és Alépítményi Osztály |
|
Nagy Ákososztályvezető - MÁV KFV Kft. |
|
|
09.45-10.05 |
Acélszerkezetek új vizsgálati lehetőségei zaj analizissel |
|
Posgay György ügvezető igazgató - Metalelektro Méréstechnika Kft. |
|
|
10.10-10.30 |
Fejlesztések az űrszelvény mérésben |
|
Béli János ügyvezető igazgató - MÁV KFV Kft |
|
|
10.35-10.55 |
Polimerkompozitok a vasútihíd építésben |
|
Lőkös László ügyvezető igazgató - MÁV-Thermit Kft. |
|
|
11.00-11.20 |
Budapest-Kelenföld-Déli pu. közötti alagút helyreállítása |
|
Sánta Zsófia tervezőmérnök - Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft. |
|
|
11.25-11.45 |
Foglaltságérzékelés Magyarország vasúti hídjain |
|
Tóth Péter Biztosítóberendezési technológiai vezető - MÁV Zrt. PVÜF TK |
|
|
11.50.-12.10 |
Tüzihorganyzott acélszerkezetek a kötöttpályás közlekedésben |
|
Antal Árpád szakmai tanácsadó - NAGÉV |
|
|
12.15 |
Ajánlattevő Bizottság jelentése, értékelés, zárszó |
|
|
|
|
|
Ebéd |